Muutaman viikkoa sitten nyrjähti jalka pahasti vitosdivarin
futisottelussa. Taso peleissä on ollut varsin kova ottaen huomioon, sen ettei
kukaan pelaajista ole vakavissaan miettinyt urheilusta uraa enää vuosikausiin.
Jaloille tulee kun vauhti ja kunto loppuu, ja niin siinä kävi tälläkin kertaa.
Omin voimin pääsin nilkuttaen kentän laidalle, mutta lääkäriin oli lähdettävä.
Oli hieman noloa ilmoittaa työnantajalle, että tässä nyt tuli viikko
sairauslomaa heti loman päättymisen kunniaksi.
Nyt kun jalka on jo melkein entisensä enkä tarvitse enää
keppejä kävelyn tueksi, niin päätin uskaltautua taas auton rattiin. Pikkusen se
kaasujalka oli arka, mutta vauhdin adrenaliini lievitti kipua. Vaikka taukoa
ajamiseen ei ollutkana kuin parisen viikkoa, niin joka päivä ratin takana
tottumaan istuneena paluu tuntui rentouttavan hyvältä. Viileä kirkas yöilma ja
vihreät aallot hellivät minua öisessä Henlsingissä. Paikoin löytyi aivan uusia pikimustia
asfaltteja, joita kiesini nokian renkaat
mielellään hellävaraisesti nuolivat.
Helsinki on kaikin puolin hyvin toimiva kaupunki. Julkinen
liikenne toimii sen verran hyvin, että meille intohimoisille autoilijoille jää
tyhjemmät kaistat rullaamiseen. Keskustan parkkimaksut ovat kyllä järkyttävän
korkeita, mutta onneksi työt löytyvät kantakaupungin laidalta. Kauheasti on
viime aikoina ollut puhetta ruuhkamaksuista Helsingin keskustaan, mutta en itse
näe siinä tämänkokoisessa kaupungissa minkäänlaista järkeä. Tuntuu, että
olemattomaan ongelmaan ollaan lähdetty etsimään ratkaisuja isosta maailmasta.
Esimerkiksi New Yorkiin ajaessani kaupungin ulkopuolelta jouduimme tunnin
sisällä pysähtymään ainakin neljä kertaa ja maksamaan kukin matkustaja yhteensä
ainakin pari kymppiä.
Pysähdyn suosikki-bensiksen pihaan tankkaamaan ylihintaista
ysivitosta. Hinta on jopa muita lähiseudun huoltamoita korkeampi, mutta sisältä
saatavat kahvi ja munkit lyövät muut täysin laudalta. Olen miettinyt, että
useamman huoltamon kannattaisi hyödyntää hyvää kahvia arvostavien asikkaiden
maksukykyä. Voidaan ajatella, että huoltamolle oikein laadukkaan kupillisen
kustannus voi olla ”jopa” 50 senttiä, mutta jos sillä investoinnilla saa
ihmiset toistuvasti ostamaan usealla kympillä löpöä, niin aika houkuttelevalta
pitäisi kuulostaa. Myös tunnelmaan kannattaa satsata, sillä sen avulla voi
helpommin saada synnytetyksi kanta-asiakkaita tänä hintakilpailun aikana.
Hieman asian ohi, mutta luin juuri hyvä blogipostauksen
siitä miten tehdään laadukkaita renkaita.
Suosittelen!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti